Page 114 - Kurikul Osnovne škole Voltino za šk.g. 2025/2026.
P. 114
ŠKOLSKI KURIKUL
2025./2026
Naziv aktivnosti Aktivnosti na satu razrednika, tjelesne i zdravstvene
kulture i prirode i društva:
Razlikovanje zdravu od nezdrave prehrane, Važnost
primjenjivanja osobne higijene, Stop nasilju, Pravila
bontona i lijepog ponašanja, Poštujmo različitosti,
Inkluzija učenika s teškoćama u razvoju, Zdravlje i
sport, Kako biti odgovoran
Ciljevi Kroz edukativne sadržaje i praktične aktivnosti razvijati
svijest učenika o važnosti očuvanja fizičkog i mentalnog
zdravlja.
Podučavati učenike odgovornom odnosu prema
osobnom zdravlju i sigurnosti u svakodnevnim
situacijama.
Naglasiti važnost uravnotežene prehrane kao temelja
za snažan imunološki sustav.
Učenike osnaživati za prepoznavanje i izbjegavanje
rizičnih oblika ponašanja, osobito onih koji proizlaze iz
vršnjačkog pritiska.
Kroz otvorene razgovore i radionice razvijati kritički
stav prema negativnim društvenim utjecajima,
uključujući štetne trendove i ovisnosti.
Poučavati učenike mirnom i nenasilnom načinu
rješavanja nesuglasica i stresnih situacija.
Razvijati socijalne vještine poput aktivnog slušanja,
empatije i asertivnosti kroz interaktivne metode rada.
Pružiti učenicima alate za izražavanje vlastitih stavova i
emocija na primjeren način.
Redovitim edukacijama i preventivnim radionicama
djelovati protiv svih oblika nasilnog ponašanja.
Osnaživati učenike da prepoznaju i prijave nasilje te da
razvijaju osjećaj odgovornosti prema sebi i drugima.
Uključivanjem roditelja graditi mrežu podrške za djecu i
mlade.
Namjena UČENICI ĆE:
prepoznati važnost brige o vlastitom zdravlju, kroz
razumijevanje uloge redovite tjelesne aktivnosti,
odmora i pravilne prehrane (uključujući značaj doručka
i uravnoteženih međuobroka)
razlikovati ponašanja koja su društveno prihvaćena od
onih koja to nisu, razvijajući pritom sposobnost
donošenja primjerenih odluka u različitim životnim
situacijama
usvajati načine jasne, otvorene i pristojne
komunikacije, kako u odnosu s vršnjacima tako i s
odraslima
razumjeti što znači humano ponašanje i biti odgovoran
za vlastite postupke, uz svijest o posljedicama koje
proizlaze iz njihovih izbora
114

