Page 114 - Kurikul Osnovne škole Voltino za šk.g. 2025/2026.
P. 114

ŠKOLSKI KURIKUL
                                                        2025./2026

                       Naziv aktivnosti           Aktivnosti na satu razrednika, tjelesne i zdravstvene
                                                  kulture i prirode i društva:
                                                  Razlikovanje zdravu od nezdrave prehrane, Važnost
                                                  primjenjivanja osobne higijene, Stop nasilju, Pravila
                                                  bontona i lijepog ponašanja, Poštujmo različitosti,
                                                  Inkluzija učenika s teškoćama u razvoju, Zdravlje i
                                                  sport, Kako biti odgovoran
                       Ciljevi                    Kroz edukativne sadržaje i praktične aktivnosti razvijati
                                                  svijest učenika o važnosti očuvanja fizičkog i mentalnog
                                                  zdravlja.
                                                   Podučavati učenike odgovornom odnosu prema
                                                  osobnom zdravlju i sigurnosti u svakodnevnim
                                                  situacijama.
                                                  Naglasiti važnost uravnotežene prehrane kao temelja
                                                  za snažan imunološki sustav.
                                                  Učenike osnaživati za prepoznavanje i izbjegavanje
                                                  rizičnih oblika ponašanja, osobito onih koji proizlaze iz
                                                  vršnjačkog pritiska.
                                                  Kroz otvorene razgovore i radionice razvijati kritički
                                                  stav prema negativnim društvenim utjecajima,
                                                  uključujući štetne trendove i ovisnosti.
                                                  Poučavati učenike mirnom i nenasilnom načinu
                                                  rješavanja nesuglasica i stresnih situacija.
                                                  Razvijati socijalne vještine poput aktivnog slušanja,
                                                  empatije i asertivnosti kroz interaktivne metode rada.
                                                  Pružiti učenicima alate za izražavanje vlastitih stavova i
                                                  emocija na primjeren način.
                                                  Redovitim edukacijama i preventivnim radionicama
                                                  djelovati protiv svih oblika nasilnog ponašanja.
                                                  Osnaživati učenike da prepoznaju i prijave nasilje te da
                                                  razvijaju osjećaj odgovornosti prema sebi i drugima.
                                                  Uključivanjem roditelja graditi mrežu podrške za djecu i
                                                  mlade.
                       Namjena                    UČENICI ĆE:
                                                  prepoznati važnost brige o vlastitom zdravlju, kroz
                                                  razumijevanje uloge redovite tjelesne aktivnosti,
                                                  odmora i pravilne prehrane (uključujući značaj doručka
                                                  i uravnoteženih međuobroka)
                                                  razlikovati ponašanja koja su društveno prihvaćena od
                                                  onih koja to nisu, razvijajući pritom sposobnost
                                                  donošenja primjerenih odluka u različitim životnim
                                                  situacijama
                                                  usvajati načine jasne, otvorene i pristojne
                                                  komunikacije, kako u odnosu s vršnjacima tako i s
                                                  odraslima
                                                  razumjeti što znači humano ponašanje i biti odgovoran
                                                  za vlastite postupke, uz svijest o posljedicama koje
                                                  proizlaze iz njihovih izbora

                                                           114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119